Nederlandse tijden in Brno - Reisverslag uit Brno, Tsjechische Republiek van valerie20 - WaarBenJij.nu Nederlandse tijden in Brno - Reisverslag uit Brno, Tsjechische Republiek van valerie20 - WaarBenJij.nu

Nederlandse tijden in Brno

Door: Valerie

Blijf op de hoogte en volg

05 Mei 2005 | Tsjechische Republiek, Brno

Twee weken van veel Nederlandse invloeden in het Tsjechische Brno. Op 22 april kwam Saar aan in Brno. Ik moest die avond een lesgeven (die overigens goed ging :) ) dus heeft Saar eerst kennis gemaakt met Maud. Ik ben niet een hele goede gids geweest: Saar heeft meer barretjes, cafees, winkels en restaurants gezien dan kerken, kastelen, kapelletjes e.d gezien. Bovendien hebben Saar en ik Martina ontmoet in Brno omdat zij ook net voor die week terug naar huis ging. Erg leuk.
Op zaterdag zijn we wel naar Olomouc gegaan. Ik had ook naar Olomouc kunnen gaan op exchange, maar ben blij, na het bekijken van het stadje, dat ik dat niet heb gedaan. We waren er in het weekend en er was vrijwel niemand op straat behalve een paar verloren toeristen. Iets meer leven om je heen is niet verkeerd. Wel een prachtig plaatsje met 7 grote fonteinen en omdat het weer zo mooi was deden ze het ook allemaal! Op elke fontein werd een griekse god afgebeeld. Erg mooi.

Op woensdag ben ik naar Nederland gegaan (zoals een aantal van jullie gemerkt hebben ;) ) Om op tijd (twee dagen te vroeg :) ) in Nederland te zijn voor de bruiloft van mijn oom. Naast de bruiloft ook nog koninginnenacht en dag gevierd. Zondagochtend weer vroeg met de auto en samen met mijn ouders weer om 10.oo vertrokken (ipv de voorgenomen 8.00, thnx Benno ;) werd om 8.15 wakker... oeps) en in 10 uurtjes (zo ver weg is het dus niet) weer naar Brno gereden. We kwamen bij een klein plaatsje de grens over en daar stonden gewoon een stuk of 20 hoertjes langs de weg verspreid over 10 km te lonken naar de auto's. Ik had dat nog nooit op deze manier gezien. Was een warm onthaal. Haha.

Nu moet ik eigenlijk heel hard studeren want de tentamens komen er aan. Gelukkig ga ik dit weekend eerst nog naar Wroclav in Polen. We vetrekken morgen om 6.30 (poeh) en komen zondagavond om 22.00 weer aan. Dan dinsdag mn eerste tentamen... Moet ook nog een essay... Tijd om serieus te worden :)

Een klein update-tje ook al heb ik de meeste van jullie gezien.

Liefs Val

  • 05 Mei 2005 - 13:39

    Saar:

    Hee Val,
    Ik zit natuurlijk weer achter de computer! Haha... nu zoveel vrije tijd dat ik maar een grote schoonmaak aan het houden ben! Was ook wel nodig moet ik zeggen; wat zal m'n mama blij zijn, want die komt vandaag logeren. Ik mail je snel weer met meer verhalen en volgende week heb ik de foto's :) Ben benieuwd. Succes met studeren en je moet me wel op de hoogte houden van alle ontwikkelingen daar ;)
    Hele dikke kus en groetjes daar van Saar

  • 05 Mei 2005 - 14:41

    Marije:

    Heej Val,

    Fijn dat je weer goed bent aangekomen. Dat jullie niet om 8.00 uur waren vertrokken was niet verrassend...:-)

    Ik lig sinds kdag op de bank ziek te zijn en das dus flink balen. Maarja, daar doe je niks aan. Was wel super gezellig op kdag (hopelijk heb je het leuk gehad)

    xx Marije

  • 06 Mei 2005 - 14:04

    Jolien:

    Hoihoi!
    Fijn dat je reis goed is verlopen. Ben je blij om weer terug te zijn, terug in de rust?
    Ik vond het leuk om je weer ff te zien, om ff bij te kletsen. Het voelde wel vreemd, maar misschien voor herhaling vatbaar? Groetjes Jolien

  • 06 Mei 2005 - 19:24

    Tineke:

    cm! ik vond het erg leuk je weer te zien! je was weer helemaal valerie zo in de pol met die biertjes op en over je heen! haha...veel succes met die veel te serieuze dingen die je moet doen, maar geniet niet te vergeten ook nog he! kus pm

  • 08 Mei 2005 - 11:22

    Hannie:

    Lieve Butterfly,Fijn om je weer even gezien te hebben. Veel succes met je tentamen. Ik zal voor je duimen. Liefs, Hannie.

  • 08 Mei 2005 - 12:43

    Hester:

    hej lief!was erg leuk he met koninginnedag!Heb je een leuk weekend gehad in Polen?Vast wel...
    Ik heb vakantiewerk bij het rtl nieuws!
    Misschien dat mensen uit utrecht weten of er nog een kamer ergens vrij is of komt?
    Als iemand iets hoort?mijn email is hester_boer@hotmail.com...
    (vind je hopelijk niet erg val dat ik even een gratis advertentie zet?
    ;-)
    Heel veel plezier met alles en succes met je tentamens!
    Kus hes

  • 09 Mei 2005 - 14:31

    Ankie:

    Hey Val,jij reist ook wat af he, naar NL en weer terug! Leuk die foto's met Saar! Ik zit nu op mn stage en de lessen gaan steeds beter :-) Tot mails! Kus Ankie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 16980

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: