De parel van de adriatische zee en meer - Reisverslag uit Dubrovnik, Kroatië van valerie20 - WaarBenJij.nu De parel van de adriatische zee en meer - Reisverslag uit Dubrovnik, Kroatië van valerie20 - WaarBenJij.nu

De parel van de adriatische zee en meer

Door: Valerie

Blijf op de hoogte en volg

05 Juni 2005 | Kroatië, Dubrovnik

Zdravo!

Maud en ik zijn op een trip met z'n 2-en door Kroatie. We vertrokken woensdagochtend om 5.17 met de trein. Een beetje te vroeg want hebben vervolgens 5 uur op het vliegveld geslapen (we hadden de nacht doorgetrokken om ons in ieder geval niet te verslapen). We zijn naar Split gevlogen, hebben hier 2 dagen doorgebracht. Erg opvallend is dat als je hier aankomt met bus, vliegtuig of boot je je nooit zorgen hoeft te maken over accomodatie. Tientallen huisvrouwen staan je op te wachten en bieden je kamers aan. Natuurlijk altijd een beetje gokken wie je kunt vertrouwen. In Split hebben we het het slechts gedaan :-( We sliepen in de slaapkamer van het echtpaar terwijl het echtpaar op de bank in de woonkamer lag. Daar moet je dus niet te lang over nadenken! De deur kon niet op slot en we moesten de badkamer met de hele fam delen, maar we waren er erg gelukkig mee :-)Daarna zijn we met de boot naar Hvar gevaren. Dit eiland is zo zonzeker dat ze zelfs 100% korting geven als het er een dag regent... Naar het strand gaan was een echte survivaltocht (ook nog eens omdat Maud en ik de verkeerde route namen :-$ )zeker wel 100 meter afdalen langs rotsen en ze hadden er ook nog wespen. Die zijn niet leuk als je geen kant op kunt op je slippertjes! Maud en ik kwamen dus vanuit de bossen en rotsen op het strand terecht, moet er vrij komisch uitgezien hebben. Nu zijn we in Dubrovnik, de parel van de adriatische zee volgens de lonely planet, maar toch echt behoorlijk waar. We hebben met de boot vanuit Hvar 7 uur tussen de eilandjes door gemanouvreert en nu zit ik hier te typen. We hebben een mooie kamer en het oude centrum van de stad. Erg goed voor je kuiten om hier rond te lopen want de hele stad bestaat uit trap. Kan ik me vast weer voorbereiden op de Dom :-)

In Brno zijn de afscheiden al 3 weken geleden begonnen en dat is wel heel gek. Als ik straks terug kom naar Brno, woensdag, zal bijna iedereen weg zijn. Gelukkig komen Marjolein, Dewi en Denise mij nog volgend weekend bezoeken. Leuk!!! De 20ste pak ik de bus naar Utrecht vanuit Brno en dan kom ik op de 21ste om 17.00 aan. Kijk er naar uit om jullie allemaal weer te zien :-)

Liefs en een dikke zoen,
Valerie

  • 05 Juni 2005 - 19:50

    Marije:

    Wat leuk om wat van je te horen! Lijkt me een romantische bestemming "de parel van de adriatische zee"...:-)

    Jij komt dus de 20ste terug en ik zit vanaf de 20ste in Antwerpen voor een maand, das dus een mindere planning! Maarja, moet je maar een weekendje daar heen komen..;-)

    Ik stuur je snel een mailtje!

    xx Marije

  • 06 Juni 2005 - 07:20

    Marjolein:

    Hi val, van mij mag je wel weer terugkomen hoor... het heeft nu lang genoeg geduurd! We houden je op de hoogte over onze komst.
    xxx marjolein

  • 06 Juni 2005 - 13:57

    Ankie:

    Hey Val, wat een leuke en actieve dingen doe je daar zeg! Echt heel erg gaaf! En heel grappig, ik kom op precies dezelfde dag als jij terug van Curacao! Snel daarna weer afspreken! Veel plezier nog de laatste 2 weken! Kus van Ankie

  • 07 Juni 2005 - 10:14

    Plien:

    21e, snelll!!!!!
    kusssssen

  • 07 Juni 2005 - 13:42

    Denise:

    he valerietje!!!

    we komen overmorgen!! dat wordt een groot feest!!!!!
    heb er zin in!! dikke kus!

  • 13 Juni 2005 - 10:16

    Hannie:

    Lieve Butterfly, lang geleden dat ik je geschreven heb. Onze computer heeft kuren. Nu zit ik bij jullie te typen. Nadine is thuis. We hebben samen foto s zitten kijken en thee gedronken. Erg gezellig. Fijn dat je over een paar weken weer hier bent. Ik wens je alvast een goeie terugreis. Dag Vlinder, tot gauw. Knuffels, Hannie.

  • 14 Juni 2005 - 14:13

    Jen:

    Valerie!
    Lieve mede- internationale student! tot zometeen bij de HOLLANDSE PANNENKOEKEN! (ik lust ze echter niet en ga dus pasta eten uit zo'n kant-en-klaar-gooi-alleen-in-pan-kokend-water-zakje.. maar toch gezellig!)

    Nog 5 dagen flink genieten met zn allen!!

    Dikke kus,

  • 17 Juni 2005 - 13:13

    Hannie.:

    fijn dat je weer thuis komt. knuffels, hannie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 16974

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: